هارد دیسک مناسب برای دوربین مداربسته؟

هارد دیسک دوربین مداربسته-هارد دیسک دیجی ویرا- هارد دیسک ارزان قیمت
هارد دیسک دوربین مداربسته
هارد دیسک

هارد دیسک چیست؟

هارد دیسک ها اطلاعات دیجیتال را به یک فرم تقریباً همیشگی ذخیره میکنند که حتی وقتی اتصالی یا برق ها قطع شوند بعد از راه اندازی مجدد بتوانید به اطلاعات دستیابی داشته باشید. همیشه دو مورد در خرید هارد ها (داخلی ، خارجی) مهمتر از بقیه بوده است:

  • مقدار حافظه هارد
  • سرعت انتقال و دریافت اطلاعات

کدام هارد دیسک برای سیستم دوربین مدار بسته مناسب است؟

در سیستم های دوربین مدار بسته از قبیل سرور ها یا DVR  و NVR های موجود در بازار از هارد های اینترنال دیسکی که به اسم HDD INTERNAL معروف هستتند که استفاده می شود.( HDD) این عبارت مخفف کلمه HARD DISK DRIVE است و حدود 60 سال قدمت دارد.

هارد دیسک اینترنال Internal HDD

هارد دیسک های اینترنال همانطور که از نامش بر می آید به درون کامپیوتر تعلق دارد و جایگاه آن ثابت است. شما می توانید هارد خود کامپیوتر خود را جدا کنید و در کامپیوتر دیگری وصل کنید اما جداسازی مکرر آن ممکن است به آن اسیب بزند و و برای جابجایی مداوم ساخته نشده است. ضمن اینکه در طی این روند با مشکلات زیادی نیز روبرو می شوید.

کدام برند های هارد، برای دوربین مدار بسته مناسب هستند؟

در بین هاردهای مختلف در بازار دو برند هستند که هارد های مخصوص دوربین مدار بسته را با کیفیت بالا تولید می کنند،

  • وسترن دیجیتال
  • سیگیت

برند وسترن دیجیتال (Western Digital)

برند وسترن دیجیتال  (Western Digital)که یکی از قدیمی های تولید کنند هارد دیسک در جهان است وچند نوع هارد که هر کدام برای کار خاصی تولید شده است را ارائه می دهد. در اینجا هاردی که مد نظر ما هست در خانواده‌ی بنفش (Purple) شرکت وسترن جای می‌گیرد و برای استفاده از سیستم‌های حفاظتی ساخته شده‌ است.

هارد دیسک وسترن بنفش چهار ترابایت
هارد دیسک وسترن بنفش

وسترن بنفش

وسترن بنفش می‌تواند خروجی 64 دوربین نظارتی را به صورت هم‌زمان روی خود ضبط کند که استفاده از آن را در سیستم‌های مداربسته ایده ال می‌کند وخیال ما را راحت می کند.

حافظه کش وسترن بنفش :

میزان حافظه‌ی کش در این محصولات بسیار عالی است تا احتمال ازبین‌رفتن داده‌ها هنگام ذخیره‌شدن به صفر برسد. این مدل در فرم دیسک 3.5اینچی ساخته شده ‌است و برای نصب، به چنین فضایی نیاز دارد. ورودی ذخیره‌سازی، رابط SATA 3.0  است و می‌تواند در بهترین حالت خود، به سرعت انتقال 6 گیگابیت بر ثانیه برسد.

در نتیجه وسترن بنفش :

بدون شک وسترن دیجیتال مدل بنفش یکی از بهترینها در نوع خود می باشد که خیال ما را از این بابت راحت کرده است که توصیه ما همیشه خرید با گارانتی اصلی این محصول شرکت های سازگار و آواژنگ و … می باشد.

برند معروف سیگیت

این برند نیز یکی از برند های خوب بازار هارد ایران است که یکی از مدل های مخصوص دوربین مدار بسته را تولید می کند این هارددیسک از طریق رابط SATA3.0 به رایانه متصل می‌شود. سرعتی برای انتقال اطلاعات توسط این هارددیسک توسط شرکت سازنده ارایه شده به یاری رابط SATA3.0  می‌توان تا سرعت 6 گیگابیت برثانیه به انتقال اطلاعات پرداخت.

هارددیسک SkyHawk :

هارددیسک SkyHawk از فرم دیسک 3.5 اینچی بهره می‌برد و در گروه هارددیسک‌های اینترنال قرار می‌گیرد. بافر یا میزان حافظه‌ی کش در این محصولات بسیار عالی است.میانگین زمان بین خطاها ( MTBF ) در هارددیسک اینترنال سیگیت مدل SkyHawk برابر یک میلیون ساعت است.

هارد دیسک skyhawk یک ترابایت
هارد دیسک سیگیت skyhawk

در نتیجه:

این هارد دیسک نیز برای دوبین مدار بسته یکی از گزینه های ما هست، که این محصول نیز باید با گارانتی های اصلی شرکتی تهیه شود.

نتیجه گیری نهایی:

این دو مدل هارد دیسک که به SURVEILLANCE معروف هستند را معمولا در دستگاه ها و سرورهای مدار بسته استفاده می کنیم تا هارد شما طول عمر بیشتری داشته باشد.

دیدگاه شما

2 دیدگاه

  1. محسن گفت:

    ممنون از مطلب کاملتون، سایتتون عالیه 🙏

مشاوره و خرید واتس اپ
×
جناب سنگی 09206004809
جناب نورانی 09221001325
1 +
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.