دوربین وریفوکال چیست؟

دوربین وریفوکال دوربین مداربسته وریفوکال
دوربین وریفوکال
تصویر دوربین وریفوکال

دوربین امنیتی وریفوکال چیست؟

چگونه می توان از یک لنز وریفوکال و یک لنز ثابت استفاده کرد؟ چگونه لنزهای وریفوکال باعث افزایش کارایی سیستم امنیتی منزل شما می شوند؟ این مقاله را که شامل اطلاعات همه جانبه درباره دوربین های امنیتی لنزهای واریفوکال است ، از دست ندهید.

دوربین امنیتی با لنز Varifocal چیست؟

منظور از لنزهای واریفوکال در دوربین های مداربسته چیست؟ به عبارت ساده تر ، یک لنز وریفوکال لنزی است که می تواند در محور افقی حرکت داشته باشد.که به شما کمک می کند لنزها را طوری تنظیم کنید که یک منطقه وسیع تر را به شما نمایش دهد و به گونه ای باشد که با جزئیات بیشتری روی یک منطقه کوچکتر متمرکز شوید. لنزهای واریفوکال در اندازه های مختلف دیافراگم عرضه می شوند. به طور کلی ، کوچکترین اندازه دیافراگم لنزهای وریفوکال مورد استفاده در لنز های امنیتی خانگی 12 به 2.8  میلی متر و بزرگترین آن 100 به 5 میلی متر است. دیافراگم بزرگتر بدین معنی است که می توانید در جزئیات بیشتر زوم کنید و تصاویر را مشاهده کنید ، در حالی که دیافراگم کوچکتر بدان معنی است که می توانید برای مشاهده منطقه وسیع تری ، بزرگنمایی داشته باشید.

تفاوت لنزهای وریفوکال و لنزهای ثابت

تفاوت اصلی بین یک لنز وریفوکال و یک لنز ثابت در این است وریفوکال می تواند تنظیم شود، اما لنز ثابت نمی تواند. بنابراین ، دوربین های امنیتی وریفوکال معمولاً یک منظره بزرگتر را مشاهده می کنند ، در حالی که دوربین های نظارتی با لنزهای ثابت فقط دارای زاویه دید محدودی هستند. یک لنز ثابت برای تمرکز روی محدوده مشخصی تنظیم شده است ، و نمی توان در آن تغییری ایجاد کرد.  بسیاری از دوربین های امنیتی از لنزهای ثابت استفاده می کنند زیرا دوربین همیشه در یک محدوده تنظیم می شود.

نحوه عملکرد دوربین های امنیتی Varifocal

دوربین های امنیتی لنزهای Varifocal ، دوربین های امنیتی با لنزهایی هستند که می توانند زوم را تنظیم کنند تا بتوانید روی اشیاء نزدیکتر یا دورتر تمرکز کنید. این ویژگی دارای بزرگنمایی قابل تنظیم هستند. هنگامی که دوربین در جای مناسب خود قرار گرفت ، می توانید آن را طوری تنظیم کنید که یک منطقه به اندازه کافی بزرگ را ضبط کند بلکه به شما امکان می دهد تصاویر را با جزئیات کافی ببینید. برخی از دوربین های لنز وریفوکال به طور خودکار فوکوس را تغییر می دهند و به عکسها و حرکاتی که در نظر آنهاست واکنش نشان می دهند.

مکان نصب دوربین های لنز ثابت و وریفوکال

م که بتوان لنزدوربین را بر اساس جایی که نصب شده است تنظیم کرد.
در لنز های ثابت نیز معمولا محدوده هایی که نیازی به تنظیم کردن لنز دوربین برای محدوده خاص نیست استفاده می شود.

مشاوره و خرید واتس اپ
×
جناب سنگی 09206004809
جناب نورانی 09221001325
1 +
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.