دوربین مدار بسته پلاک خوان چگونه عمل می کند

دوربین مدار بسته پلاک خوان دیجی ویرا

دوربین مدار بسته پلاک خوان همیشه یکی از انتخاب های ما برا مشتریان گرانقدر می باشد که در جلوی درب منازل برای پلاک خوانی پلاک خودرو ها در شرایط استثنایی می باشد.

حال به بررسی می پردازیم، پلاک خوان معانی زیادی پیدا می کند خیلی ها منظورشون اینه که پلاک جایی ثبت شود وخیلی هاهم منظورشون اینه که دوربین بتونه پلاک خودرو ها رو واضح نشان دهد .

بسیاری از دوربین های مداربسته AHD/IP  توانایی نشان دادن پلاک خودرو ها رو ندارند مخصوصا در شب . اگر کیفیتشون پایین و فاصله دوربین زیاد باشد پلاک در روز هم قابل شناسایی نیست . چرا در شب ؟

چون در شب دوربین های مداربسته به حالت دید در شب میروند و در این حالت نور مادون قرمز بر روی پلاک خودرو یه حالت شبرنگی براق ایجاد میکند وپلاک  و شما جز یک مستطیل براق چیز دیگری نمی بینید.

خیلی از دوربین ها زمانی که ماشین در حال حرکت هست مخصوصا با سرعت بالا ،پلاک رو کشیده و تار می بینند دوربین مداربسته پلاک خوان که در این موضوع بررسی می کنیم، این همان دوربینی است که بتواند هم در روز و هم در شب و هم با سرعت تا 70 الی 80 کیلومتر بتواند پلاک رو مشاهده کند.

دوربین پلاک خوان چیست

دوربین پلاک خوان

شرایط ویژه ای وجود دارد که یک دوربین مدار بسته پلاک خوان باید داشته باشد اولین گزینه باید پردازنده قوی داشته باشد که بتواند تصاویر فریم بالا تولید کند .

فریم بر ثانیه اکثر دوربین های خوب نهایتا 30 فریم در ثانیه می باشد و این به آن معناست که دوربین میتواند در یک ثانیه 30 عکس رو به صورت تصویر در بیاورد .

اگر سرعت خودرو زیاد باشد فریم بالاتر کار آمد خواهد بود چرا که 50 فریم برای پلاک خوانی بهتر است . البته باید بدانیم که همه ی دستگاه های ضبط تصاویر فریم بالا را پشتیبانی نمی کنند و فقط دستگاه های حرفه ای این آپشن را دارند پس فقط دوربین مد نظر نیست دستگاه هم باید بتواند از سیستم پلاک خوانی پشتیبانی کند.

مسئله ی دیگر تنظیمات سرعت شاتر دوربین است و اصطلاحا دوربین باید بتواند به شما اجازه تغییر در شاتر الکترونیکی را بدهد .

ویژگی هایی مانند BLC / HLC  / WDR در بهبود تصاویر نیازمند می باشد.

زاویه دوربین پلاک خوان

شرایط پلاک خوانی

خیلی وقتها مشاهده شده دوربین مدار بسته پلاک خوان توانایی های لازم رو داره ولی نمیتونه پلاک خودرو رو بخونه مخصوصا در حال حرکت شرایط پلاک خوانی و قرار گرفتن دوربین خیلی مهم است دوربین حتما می بایست در بالای خودرو مطابق شرایط قرار بگیرد و زاویه مناسب ارتفاع مناسب از خودرو داشته باشد .

دوربین پلاک خوان برای شب می بایست به نور سفید مجهز باشد . البته با مادون قرمز اونم با شرایط خاص امکان پذیر است ولی همانطور که در سطح جاده ها دوربین های کنترل تردد را با پروژکتوری در کنارش بار ها دیده اید نور سفید بهتر است .

گروه مهندسی دیجی ویرا همیشه سعی در به دست آوردن رضایت صد در صدی مشتریان خود است و راهکارهای خود را به مشتریان گرانقدر ارایه می دهد.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

مشاوره و خرید واتس اپ
×
جناب سنگی 09206004809
جناب نورانی 09221001325
1 +
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.