تکنولوژی WDR و DWDR چیست؟

تکنولوژی WDR و DWDR دوربین مدار بسته

تکنولوژی WDR و DWDR چیست را می توان با مخفف wide dynamic range  شروع کنیمکه به یکی از مهمترین قابلیت ها در دوربین های مداربسته گفته میشود.

چیپ دوربین مدار بسته به تنهایی تصویر معمولی با نور استاندارد را به ما نشان می دهد، که در مکان های مختلف پیشنهاد مشاوران دیجی ویرا دوربین هایی با قابلیت های مختلف و در جای مناسب خود است. در این مقاله قصد داریم قابلیت WDR را توضیح دهیم.

تکنولوژی WDR و DWDR

تکنولوژی WDR و DWDR این قابلیت را به دوربین شما می دهد که در مکان هایی با نور نامناسب بتوانید میزان توانایی دوربین در دریافت تصاویر با نور نامناسب را ارتقا بخشد به طوری که اگر در تصویر شما نور زیادی باشد که باعث شود دوربین دریافت نور را کم کند و تصاویر تاریک و غیر قابل شناسایی شود WDR با تنظیم چند گانه اکسپوژر میتواند همزمان نور زیاد را کم و نور کم را زیاد کند و این نسبت به قابلیت BLC برتر می باشد .

چرا که BLC میتواند نور را در تمام تصویر کم و یا زیاد کند و نمی تواند همزمان نور یک قسمت تصویر را کم و قسمت دیگر همان تصویر را زیاد کند .

اکثر دوربین های متوسط بازار دارای WDR دیجیتالی یا D-WDR  میباشند و این کمی میتواند به تصاویر ما کمک کند ولی WDR واقعی یا مکانیکی میتواند خیلی بهتر از WDR دیجیتالی مشکل نور را برطرف کند .

WDR دوربین های حرفه ای با مقدار db بررسی میشوند و هر چقدر db این دوربین ها بیشتر شود بازه ی بیشتری میتوانند این تغییرات را اعمال کنند.

این قابلیت دوربین مدار بسته در مکان هایی از قبیل

پارکینگ ها برای پلاک خوانی

اتاق هایی که نور خورشید در آنها تاثیر گذار است

مکان هایی که تشخیص چهره مهم است و ..مورد استفاده قرار می گیرد.

متاسفانه در خیلی از پروژه ها بدلیل عدم شناخت این تکنولوژی از بازدهی کامل برخوردار نیستند و بعضا با مشکلاتی حل نشدنی هم مواجه میشوند .

برای اطلاعات بیشتر می توانید از تیم دیجی ویرا در مورد این تکنولوژی استفاده کنید.

مشاوره و خرید واتس اپ
×
جناب سنگی 09206004809
جناب نورانی 09221001325
1 +
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.