راهنمای خرید دوربین مدار بسته

راهنمای خرید دوربین مداربسته-خرید دوربین مداربسته راهنما - چرا دوربین مداربسته
انواع دوربین مداربسته

راهنمای خرید دوربین مدار بسته

خرید دوربین مداربسته در ابتدا شما باید امکان سنجی کنید که :

  • آیا به دوربین مدار بسته نیاز دارید؟
  • خرید دوربین مدار بسته یا خرید دزدگیر؟
  • محل نصب دوربین ها کجا هست؟
  • چه دوربینی باید خرید کنم؟
  • خرید دوربین مدار بسته سیم دار یا بی سیم ؟
  • دوربین سقفی ( دام ) یا پایه دار ( بولت ) یا دوربین چشم ماهی ( فیش آی )نیاز دارم؟
  • شرایط خدمات دهی بعد از نصب به چه صورت هست.
  • از مشاوره تا تحویل دوربین چقدر طول می کشد.

آیا به دوربین مدار بسته نیاز دارید؟

 دوربین مدار بسته برای حفاظت از اموال ما استفاده می شود که بتوانیم بعد از بروز حادثه ای تصویر اتفاق رخ داده را داشته باشیم تا امکان تحلیل روی فیلم بازپخش شده باشد، که اتهامی به هر کسی نزنیم و بتوانید نظریه خود را اثبات کنید.دوربین مدار بسته معمولا در دفاتر کار و ساختمان های مسکونی و انبارها و تمام مکان هایی که خصوصی نباشد تا امکان کنترل بر تردد و اتفاقات توسط مدیر مجموعه وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است دوربین مدار بسته در بعضی مواقع سارقین را از محل جرم دور می کند. و اگر دور نکرد یکی از اسنادی که می تواند در مراجع قضایی مورد قبول باشد همین فیلم بازپخش دوربین مدار بسته است تا شاید در روند پرونده قضایی به شما کمک کند. پس با این شرایط یکی از مهمترین گزینه ها در اماکن می تواند دوربین مدار بسته باشد و یکی از قابلیت هایی که الان همه دستگاه های ضبط دوربین مداربسته دارند امکان انتقال تصویر به گوشی و کامپیوتر شما از طریق اینترنت می باشد.

خرید دوربین مدار بسته یا دزدگیر؟

شاید بسیاری از مشتریان که با ما تماس می گیرند توجهی به دزدگیر نمی کنند یا اصلا نمی دانند که دستگاهی به نام دزدگیر هم در اماکن آنها قابل استفاده هست که با پیشنهاد کارشناسان ما اقدام به خرید دزدگیر اماکن می کنند و چالش خود را در مورد امنیت مکان مورد نظر حل می کنند.

دوربین مدار بسته شاید تصاویر را برای شما ضبط کند و انتقال تصویر روی گوشی شما انجام دهد، ولی متاسفانه در نبود شما امکان آژیر زدن و اعلام هشدار به شما را ندارد، پس با این شرایط دزدگیر می تواند مکملی برای دوربین مدار بسته باشد تا شما را از وقوع جرم در مکان مورد نظر از طریق تماس تلفنی و پیامک مطلع سازد و شما از طریق انتقال تصویر روی گوشی خود بتوانید شرایط را کنترل کنید. پس دزدگیر با فعال شدن می تواند به شما اعلام هشدار کند و دوربین مدار بسته تصاویر را برای شما ضبط کند.

محل نصب دوربین ها کجا هست؟

یکی از دغدغه های مشتریان بعد از خرید دوربین مداربسته جایگذاری دوربین ها در محل مناسب خود است که دوربین در محل غیر قابل دسترس باشد و بتواند تصویر مطلوب و خوبی از محیط پیرامون بگیرد.در این مواقع مشاوران با تجربه خود را به محل مشتری مورد نظر ارسال کرده و با طرح سوالاتی در مورد اینکه کدام مناطق برای مشتری مهم است محل نصب دوربین مشخص می شود ونوع دوربین مورد نظر از نظر نوع لنز و برند و ابعاد دوربین و دید در شب و.. نیز مشخص می شود.

بعد از مشخص شدن محل نصب دوربین ها باید جایگذاری دستگاه ضبط (DVR,NVR,SERVER ) که محل نگهداری اطلاعات ضبط شده می باشد در محیطی امن و مطمین ، به دور از دسترس افراد غیر مسیول باشد مشخص شود،تا در مواقع لزوم از آن استفاده شود.در انتها مسیر کابل کشی دوربین به دستگاه توسط کارشناس ما مشخص می شود تا کابل کشی در مسیرحتی الامکان مخفی یا با استفاده از داکت کشی انجام شود که باعث امنیت بیشتر تجهیزات امنیتی می شود.در انتها به درخواست مشتری نقشه جایگذاری دوربین ها ارسال می شود تا در موقع نصب دوربین ها در مکان مورد نظر نصب شود.

می توانید کلیک بر روب دکمه زیر درخواست نقشه برای محل نصب دوربین ها بدهید.

چه دوربینی باید خرید کنم؟

سوال خیلی از مشتریان ما همین موضوع هست که در خرید دوربین مداربسته باید به چه استاندارد هایی پی ببرند یا اینطور باید مطرح کرد که چه سیستمی از لحاظ کد گذاری باید خریداری کرد. دوربین مدار بسته در حال حاضر از دو روش در انتقال تصویر به DVR,NVR  استفاده می کند:

  1. کابل کواکسیال Coaxial RG59 (آنالوگ آچ دی )
  2. کابل شبکه  Ethernet CAT6(دیجیتال)

کابل کواکسیال Coaxial RG59 (آنالوگ آچ دی )

کابل کواکسیال Coaxial RG59
کابل کواکسیال Coaxial RG59

در روشی که از کابل کواکسیال استفاده می شود چند نوع کدگذاری وجود دارد به نام های AHD , HDCVI ,TURBO HD می باشد در این روش از دوربین به دستگاه ضبط باید 1 کابل به صورت مجزا کشیده شودتا ارتباط برقرار باشد که در این روش مزیت هایی از قبیل ارزانتر ،عیب یابی راحت تر ، نصب راحت تر ، سادگی در نصب دارد و اگر بخواهیم عیوب این روش را هم ذکر کنیم کابل کشی زیاد ، حجم زیاد کابل کنار دستگاه ، و کیفیت تصویر پایین تر نسبت به سیستم دیجیتال می باشد.

کابل شبکه  Ethernet CAT6(دیجیتال)

کابل شبکه  Ethernet CAT6
کابل شبکه Ethernet CAT6

برای کدگذاری در روش کابل شبکه از لایه های شبکه برای انتقال تصویر استفاده می کنند و این روش به دیجیتال معروف است که اگر بخواهیم بعضی از مزیتهای این روش را نام ببریم امکان استفاده بهینه از کابل های ارتباطی ،امکان ارتباط بیسیم با امنیت و کیفیت بالا ، امکان ارسال همزمان تصویر، صدا و برق در بستر شبکه ، ارتباط با امنیت بیشتر نسبت به کابل کواکسیال  و اگر بخواهیم عیوب این روش را نام ببریم گرانتر بودن ، عیب یابی سخت تر ، پیچیدگی در نصب می باشد.

که برای اینکه بخواهید بین این دو روش یکی را انتخاب کنید می توانید با مشاوران ما مشورت کنید و برای هر دو روش نقشه و پیش فاکتور دریافت کنید.

دوربین های سیم دار یا بی سیم؟

دوربین های بی سیم همیشه در وهله اول انتخاب مشتریان ما هست ولی این دوربین ها کاملا بی سیم نیستند، زیرا احتیاج به سیم برق دارند و به همین دلیل باز هم احتیاج به سیم کشی برق دارند.ولی مزیتی که نسبت به دوربین های سیم دار دارند احتیاجی به کابل کشی کواکسیال یا شبکه ندارند که هزینه کابل و کابل کشی نیست و محدودیتی که بیشتر به چشم می خورد در فاصله ای که بین دوربین و دستگاه دریافت کننده سیگنال وجود دارد و کمی نصب را محدود می کند. معمولا پیشنهاد ما ،دوربین های سیم دار به مشتریان است که مزیت هایی از قبیل :

  • امنیت بالای سیستم ( زیرا در سیستم بی سیم امکان هک دوربین وجود دارد)
  • امکان نصب دوربین در هر فاصله ای
  • امکان نمایش مداوم تصویر ( در سیستم بی سیم در شرایط مختلف به علت نویز در محیط قطع شدن تصویر وجود ندارد)
  • تنوع در انتخاب دوربین
  • عدم تغییر کیفیت تصویر دوربین در آینده

دوربین سقفی( دام) یا پایه دار( بولت) یا دوربین چشم ماهی( فیش آی)نیاز دارم؟

در انتخاب از لحاظ شکل ظاهری و بعد دید دوربین در مکان های مختلف باید سنجیده شود که در این شرایط مشاورین ما با حضور در محل دوربین مورد نظر را انتخاب می کنند.تا دوربین بتواند به شما تصویر مناسبی را ارایه دهد و هم در مکانی که قرار است نصب شود از لحاظ زیبایی ظاهری مناسب مکان مورد نظر باشد.

شرایط خدمات دهی بعد از نصب به چه صورت هست!

در فروشگاه دیجی ویرا شرایط گارانتی محصولات فروخته شده در انتهای فاکتور درج می شود که معمولا تا 2 سال می باشد ودر بعضی از محصولات تا 5 سال می باشد و شرایط گارانتی محصولات تعویض در موقع مشکل می باشد. شرایط خدمات دهی در تیم دیجی ویرا تا 2 سال می باشد که همکاران ما موقع مشکل در محل حاضر می شوند و مشکل را حل می کنند بدون اینکه شما هزینه ای پرداخت کنید.

از مشاوره تا تحویل دوربین چقدر طول می کشد؟

زمانی که با ما تماس می گیرید هماهنگی لازم انجام می شود تا برای مشاوره رایگان در محل همکار مجرب ما در محل حاضر شود و توضیحات لازم به شما داده شود و پیش فاکتور شما با تمام جزییات محصول با قیمت بعد از مشاوره برای شما ارسال شود. بعد از تایید پیش فاکتور از طرف شما تیم نصاب به محل با هماهنگی شما ارسال می شود که با توجه به تعداد دوربین در اسرع وقت نصب برای شما انجام می شود و در انتها فاکتور با گارانتی محصولات برای شما ارسال می شود.

تیم دیجی ویرا همیشه به راحتی شما می اندیشد تا زندگی با امنیت بالاتری داشته باشید.

مشاوره و خرید واتس اپ
×
جناب سنگی 09206004809
جناب نورانی 09221001325
1 +
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.